Zamknij
REKLAMA

Jak znaleźć i wynająć optymalne biuro

15:55, 14.06.2018 | materiał partnera
REKLAMA
Skomentuj

Zakładanie firmy lub jej przeprowadzka oznacza z reguły konieczność wynajęcia pomieszczeń biurowych. Wybór jest spory, miejsca nie brakuje, w całej Polsce wciąż powstają nowe, najczęściej luksusowe biurowce, nietrudno więc o pomieszczenia w dobrej lokalizacji. Aby jednak nowe biuro było rzeczywiście tym, czego chce przedsiębiorca lub zarząd, musi być nie tylko funkcjonalne, wygodne, wynajmowane za rozsądną cenę i na dogodnych warunkach. Nie wystarczy bowiem, by podobało się szefowi lub całemu kierownictwu: również klienci i kontrahenci, a przede wszystkim pracownicy powinni się w nim czuć dobrze.

Nic o nich bez nich

Nie jest więc dobrą praktyką decydowanie o wynajmie bez udziału pracowników, choćby mieli być reprezentowani tylko przez jedną osobę. Rozsądny szef, gdy już ma coś na oku, zabierze ze sobą na wizytę w lokalu kogoś z personelu. Być może ów ktoś zauważy jakieś mankamenty, które przełożonemu nie przyszłyby nawet do głowy. Tymczasem nie brak w Polsce np. biur ulokowanych na poddaszach, gdzie latem panują iście afrykańskie upały, a klimatyzacji z różnych powodów nie ma i nie będzie. Zdarzają się biura w zagrzybionych budynkach, gdzie mykotoksyny atakują nawet z otworów wentylacyjnych. Jeśli nawet ktoś nie przejmuje się zanadto samopoczuciem pracowników, to zapewne nie jest mu obojętna wydajność ich pracy – już choćby dlatego warto skonsultować przewidziane do wynajęcia biuro z personelem lub jego reprezentantami.

Gdzie szukać? Choćby w internecie. Duży wybór lokali biurowych w największych polskich miastach dostępny jest na stronie officelist.pl. Opisano je w sposób ułatwiający wyszukiwanie i podjęcie wstępnej decyzji.

Centrum to nie zawsze najlepsze miejsce

Warto pamiętać, że cena wynajmu zależy w dużej mierze od lokalizacji biura. W centrum zawsze jest drożej, ale czy wszyscy muszą pracować w centrum? Wiele firm pracuje głównie w internecie, ma niewielu klientów odwiedzających je osobiście. Jeżeli tak jest, można pomyśleć o lokalu nieco od centrum oddalonym, o ile nie ma problemu z dojazdem komunikacją miejską. Nie wszyscy pracownicy mają samochody, a problemy z dojazdem będą powodowały ich spóźnienia do pracy. Trzeba też pomyśleć o parkingu: czy klienci i kontrahenci, a także pracownicy będą mieli gdzie zostawić swoje samochody?

Pamiętaj o spokoju i ciszy

W Warszawie, choć nie tylko tam, dobrze jest wziąć pod uwagę, czy dana okolica bywa często miejscem demonstracji i pochodów. Takie wydarzenia mogą utrudniać dojazd, a także – hałasem – samą pracę. Podobnie jest z lokalizacjami położonymi w pobliżu miejsc, gdzie organizuje się imprezy plenerowe z nagłośnieniem. Owszem, w dni powszednie takie wydarzenia odbywają się z reguły po południu i wieczorem, ale próby nagłośnienia przeprowadzane za dnia mogą okazać się bardzo uciążliwe, zwłaszcza jeśli brak klimatyzacji wymusza otwieranie latem okien.

Jeśli chodzi o powierzchnię, to zaleca się, by łącznie z salami konferencyjnymi i korytarzami wynosiła ona przynajmniej 18 m2 na każdego zatrudnionego. Zapewni to niezbędną przestrzeń i dobre samopoczucie w miejscu pracy.

(materiał partnera)
REKLAMA

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie firma Magraf s.c, ul. Dolina 57 85-212 Bydgoszcz, oraz nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie internetowej do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z naszej strony internetowej wraz z funkcjonalnościami na niej udostępnianych ,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby: dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym, aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem dane mogą zostać przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. dostawcą usług IT, agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług, Zaufanym Partnerom oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Informujemy, że na naszej stronie internetowej dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych Partnerów.

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak to zrobić.

Zaznacz przycisk „Zgadzam się” jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w formularzu przez Magraf s.c, ul. Dolina 57 85-212 Bydgoszcz i naszych Zaufanych Partnerów jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, które obejmują także niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie aktywności na stronie internetowej zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa. Wyrażenie zgody jest dobrowolne , masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, a także o pozostałych kwestiach wynikających z art. 13 RODO, dostępnych w Polityce prywatności..

Zgadzam sięNie teraz
© tygodnik.pl | Prawa zastrzeżone